7 kluczowych wskaźników e-commerce, które powinieneś monitorować już teraz

Nie zgub się w otchłani dostępnych informacji. Kluczem jest poznanie tych siedmiu wskaźników e-commerce, aby pozostać na szczycie swojej działalności online. Właściciele sklepów e-commerce mają do dyspozycji ocean danych. Liczba sprzedaży na dzień, tydzień, miesiąc. Średnia wartość wszystkich zakupionych przedmiotów. Porzucenie koszyka. Stawki kupna do szczegółów. Wypadanie z lejka – na i na liście. Ale nie chcesz zgubić się w otchłani dostępnych dla ciebie informacji. Te siedem wskaźników e-commerce sprawi, że śledzenie sukcesu Twojego sklepu będzie płynne.

 

1. Współczynnik konwersji sprzedaży

Twój współczynnik konwersji sprzedaży e-commerce to po prostu odsetek osób, które odwiedzają Twój sklep internetowy lub stronę, które dokonują zakupu. Aby obliczyć współczynnik konwersji, użyj następującego wzoru:

ilość sprzedaży : ilość użytkowników x 100% = konwersja

 

Tak więc, jeśli 1000 osób odwiedziło Twój sklep w tym tygodniu i tylko 10 osób dokonało zakupu, Twój współczynnik konwersji w tym tygodniu wyniósłby 1%. Oczywiście chciałbyś mieć jak najwyższy współczynnik konwersji. Ale prawda jest taka, że ​​średni współczynnik konwersji e-commerce w USA jest znacznie niższy niż myślisz – od 2% do 3%. Jednak według WordStream lepiej radzić sobie z reklamami produktowymi Google.

 

Teraz ważne pytanie: Jak mogę poprawić współczynnik konwersji? To ogromny temat sam w sobie, ale kilka rzeczy, które możesz spróbować, to:

  • Przyspieszenie stron produktów.
  • Prześlij wysokiej jakości zdjęcia swoich produktów.
  • Optymalizuj listy produktów za pomocą słów kluczowych.

 

 

2. Ruch w witrynie

Po śledzeniu i optymalizacji współczynnika konwersji możesz przyciągnąć więcej osób do swojego sklepu e-commerce. W tym miejscu pojawia się pomiar ruchu w witrynie. Wróćmy do współczynnika konwersji 1%, czyli 10 zakupów na każde 1000 wizyt. Po optymalizacji załóżmy, że wskaźnik ten wzrósł do 5% – 50 sprzedaży na każde 1000 odwiedzających.

 

Możemy wtedy wywnioskować, że gdyby 10 000 osób odwiedziło Twoją witrynę, dziesięciokrotnie zwiększyłbyś sprzedaż. Nie jest to oczywiście gwarancja, ale ważne jest, aby upewnić się, że ludzie wiedzą, że Twój sklep internetowy lub strona istnieje, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo generowania większej sprzedaży. Aby zwiększyć ruch w witrynie, możesz:

  • Promuj swoją ofertę w mediach społecznościowych.
  • Zoptymalizuj swoją witrynę/sklep pod kątem wyszukiwarek.
  • Zwiększ liczbę osób zapisujących się do Twojego newslettera.
REKLAMA:

Drzwi wewnętrzne DRE: Hermes Warszawa, sprawdź!

rajska-wyspa
Świece zapachowe: rajska-wyspa.pl
specjalista SEO
Specjalista seo: szymanski.biz.pl
hau-miau
Polecany weterynarz ochota: hau-miau.pl

3. Współczynnik akceptacji przez e-mail

Nawet w dzisiejszej dobie mediów społecznościowych e-mail marketing nadal jest jednym z najważniejszych narzędzi e-commerce, szczególnie jeśli chodzi o remarketing i generowanie powtarzalnych transakcji. Na podstawie ponad 3,2 miliarda sesji Sumo szacuje średni współczynnik akceptacji poczty e-mail na 1,95% . Podobnie jak w przypadku ruchu w witrynie, chodzi o to, aby jak najwięcej osób znalazło się na Twojej liście e-mailowej, nawet jeśli niekoniecznie od razu kupują Twoje produkty.

Ruch w witrynie

Ale w przeciwieństwie do zwykłych odwiedzających witrynę/stronę, osoby, które zarejestrują się w celu otrzymywania biuletynu, wystarczająco dbają o Twoją markę, aby otrzymywać aktualizacje dotyczące Twoich produktów i usług. Oznacza to, że w najbliższej przyszłości będą też bardziej skłonni do tego, by stać się płacącymi klientami. Jednym ze sposobów na zachęcenie ludzi do subskrybowania Twoich e-maili jest zaoferowanie czegoś wartościowego w zamian za adresy e-mail odbiorców i informacje kontaktowe.

 

Na przykład możesz zaoferować ekskluzywną ofertę (np. kupon lub kod) pierwszym subskrybentom przy następnym zakupie. Według The Director Marketing Association (DMA), ich raport e-mail marketingowy z 2019 r . wykazał, że za każdego dolara wydanego na marketing e-mailowy można oczekiwać średniego zwrotu w wysokości 42 USD.

 

4. Wartość dożywotnia klienta

Życiowa wartość klienta (CLV) mierzy całkowitą kwotę, jaką zarabiasz od przeciętnego klienta w ciągu jego życia. Na przykład, jeśli typowy klient dokona sześciu transakcji, każda o wartości 30 USD, przez całe życie, Twój CLV wyniesie 180 USD. Pamiętaj, że nadal musisz odjąć od tej liczby koszty akwizycji, co prowadzi nas do następnego punktu.

Twój CLV jest ważny, ponieważ służy jako punkt odniesienia dla tego, ile możesz wydać na pozyskiwanie klientów i jak długo powinieneś ich zatrzymać. Aby zwiększyć CLV swojego sklepu internetowego, możesz popracować nad poprawą średniej wartości zamówienia (więcej o tym później) i wzbudzić lojalność wśród obecnych klientów, aby stali się stałymi kupującymi.

5. Średnia wartość zamówienia

Oczywiście chcesz, aby Twoi klienci wydawali jak najwięcej na Twój sklep internetowy. Jak sama nazwa wskazuje, Twoja średnia wartość zamówienia odnosi się do średniej wartości każdego zakupu dokonanego w Twoim sklepie. Aby obliczyć swoją, po prostu podziel sumę wszystkich sprzedaży przez liczbę koszyków.

 

Śledzenie średniej wartości zamówienia pozwala ustalić punkty odniesienia i dowiedzieć się, jak sprawić, by ludzie wydawali więcej na każdy dokonany przez nich zakup. Oto kilka sposobów na zwiększenie tego wskaźnika:

  • Sprzedawaj dodatkowe przedmioty uzupełniające, które poprawiają użyteczność ich pierwotnego zakupu.
  • Oferuj produkty jako pakiet, dzięki czemu klienci otrzymują niewielką zniżkę na każdy przedmiot, w przeciwieństwie do kupowania ich osobno.
  • Oferuj bezpłatną wysyłkę zakupów powyżej określonego progu, aby zachęcić klientów do maksymalizacji wydatków.

6. Koszt pozyskania klienta

Chociaż powiększanie bazy klientów jest oczywiście ważne, to także tylko połowa równania. Jeśli wydajesz średnio 30 USD, aby pozyskać każdego klienta, ale Twoja średnia wartość zamówienia wynosi tylko 25 USD, oznacza to, że Twoja firma nadal przynosi straty.

W tym miejscu wkracza pomiar kosztu pozyskania klienta (CAC). Twój CAC śledzi średni koszt pozyskania jednego klienta, w tym wszystko, od kosztów marketingu i sprzedaży po koszty płacenia pracownikom i hostingu Twojej witryny.

 

Daje to ogólną liczbę, ale możesz również obliczyć CAC według źródła (np. różne kanały ruchu, takie jak wyszukiwarki, media społecznościowe lub listy e-mailowe). Aby obniżyć CAC, możesz:

  • Popraw swój współczynnik konwersji.
  • Zoptymalizuj swoją reklamę, aby wydawać mniej na każdego pozyskanego klienta.
  • Zainwestuj w bezpłatny/organiczny marketing, taki jak SEO i marketing w mediach społecznościowych .
  • Zainwestuj w marketing poleceń, aby zachęcić obecnych klientów do pozyskania nowych klientów.

 

7. Wskaźnik porzucenia koszyka

Ten wskaźnik odnosi się do odsetka kupujących, którzy dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie opuszczają sklep bez sfinalizowania zakupu. Są to kupujący okna, którzy rozważają zakup, ale jeszcze się nie podjęli. Porzucanie koszyka jest częstsze niż myślisz. Według Baymard Institute 69,82% kupujących porzuca koszyki.

 

Nawet jeśli Twój współczynnik porzuceń jest w przybliżeniu równy temu benchmarkowi, dobrym pomysłem jest zrobienie wszystkiego, co w Twojej mocy, aby go poprawić.

  • Uprość zakupy, w szczególności proces realizacji transakcji, aby klienci mogli robić zakupy płynnie.
  • Użyj remarketingu , aby przyciągnąć niezdecydowanych kupujących z powrotem do Twojego sklepu. Może to obejmować ukierunkowane reklamy i dalsze wiadomości e-mail.

 

Końcowe przemyślenia

Nie daj się przytłoczyć nadmiarem informacji. Postępuj zgodnie z tymi siedmioma wskaźnikami e-commerce, aby utrzymać głowę nad wodą i mieć kontrolę nad całą firmą.